gru 022013
 
resized_dsc0247ra6

Przeguby krzyżakowe przenoszą często bardzo duże momenty obrotowe, są równocześnie elementem dość podatnym na uszkodzenia. Dlatego warto umieć wymienić je samemu, co zresztą nie stanowi żadnego problemu.
Przestawimy wymianę krzyżaków na przykładzie przegubów w Syrenie.
1. potrzebne będą nam:

resized_dsc0220nb7

lub prasa hydrauliczna
plus klucz do odkręcenia oliwiarki oraz do wykręcenia śruby przegubu od skrzyni, szmatka do czyszczenia.
2. Odkręcamy oliwiarkę – widać to na zdjęciu, ułatwi nam to wyciągniecie krzyżaka

resized_dsc0240ik1
3.Krzyżak jest zamocowany, zabezpieczony od wewnątrz pierścieniami które należy wybić w ten sposób:

resized_dsc0229wd5
4. ustawiamy przegub w ten sposób – krawędź garażu nadaje się do tego doskonale + cegiełka

resized_dsc0233aq1

5. Uderzamy umiejętnie w obsadę łożyska

resized_dsc0235ob3
6. Czynność powtarzamy z obu stron aż do „rozkucia krzyżaka”, na bieżąco będziemy wiedzieć, co robimy

resized_dsc0236mc2
7. To co zostało z przegubu dokładnie czyścimy

resized_dsc0239cl6
8. Montujemy w przegubie śrubę idąca do skrzyni- to bardzo WAŻNE.
9. Z nowego krzyżaka zdejmujemy „kapturki”, ustawiamy go w mniej-więcej w przegubie i z dwóch stron montujemy „kapturki”- RADA, warto posmarować łożysko wałeczkowe smarem, aby żadna igiełka nie wyleciała podczas montażu

resized_dsc0244ud0
10. Zakładamy druga cześć przegubu i zabijamy kapturkami

resized_dsc0247ra6
11. Wkładamy zabezpieczenia

resized_dsc0246da3

Opracował: Pony

DYSKUSJA NA FORUM