gru 022013
 

Użytkownicy często miewają problemy z grzaniem się silnika. Przedstawiamy najczęstsze przyczyny przegrzewania się jednostki napędowej:

  • za późny zapłon;
  • za mały naciąg paska klinowego (poślizg, zła praca pompy wody) ;
  • za niski poziom wody w chłodnicy ;
  • zewnętrzne zanieczyszczenie chłodnicy ;
  • uszkodzony termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu chłodniczego do chłodnicy;
  • obluzowane zamocowanie wirnika pompy wody ;
  • powietrze w układzie chłodzenia , korek parowy niewłaściwa praca zaworków korka wlewu chłodnicy
  • nagar na ściankach komór spalania ;
  • małe ciśnienie oleju lub za niski poziom oleju, olej nie spełnia funkcji chłodzącej;
  • wewnętrzne zanieczyszczenie układu chłodzenia, osady, kamien kotłowy ;
  • uszkodzona uszczelka pod głowicą;
  • zbyt uboga mieszanka;
  • silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach ;
  • ciasne pasowanie nowych części silnikowych, za duży opór;
  • ocieranie szczęk hamulcowych o bębny – blokowanie hamulców;
  • rozwarstwione płótno przewodu chłodnicy, zamykające przepływ wody przez chłodnicę ;
  • uszkodzony czujnik temperatury wody lub wskaźnik ;

Mało znaną przyczyną może być również przerdzewiała rurka rozdziału wody w głowicy, w starszych silnikach S-21 były montowane rurki stalowe, które po pewnym czasie rdzewiały.

Przez otwór termostatu można zobaczyć fragment rurki i zweryfikować, czy jest stalowa czy aluminiowa. Do sprawdzenia wystarczy spuścić wodę z chłodnicy oraz zdjąć pokrywę kanału wodnego na głowicy (od strony wewnętrznej pokrywy silnika), która jest na czole głowicy. W przypadku przerdzewiałej rurki stalowej należy ją wymienić na miedzianą lub aluminiową. Przy tym zabiegu należy już zdjąć całą głowicę.
Gdy jesteśmy pewni wszystkich tych czynników, silnik w korkach i tak może mieć tendencje do przegrzewania się. Na to też mamy sposoby, poczytaj TUTAJ.

DYSKUSJA NA FORUM